Töölaua kasutuselevõtt
Juhi töölaua kasutuselevõtu põhjuseid võib olla mitmeid, kuid tulemuseks on alati korrastatud ja seostatud info kättesaadavus, „põhjus-tagajärg“ seoste leitavus ning sellest tulenevalt lahendustele suunatud tegutsemine.
“Eesmärgipärase ja eduka tegevus eelduseks on tähelepanu pööramine õigetele teemadele.”
Vaid tervikpilti omades ning seoseid nähes saab teha teadlikke valikuid:
- mis teemadega tegeleda;
- kellele suunatult tegutseda.
Tegevusi fokusseerides on võimalik saavutada ettevõtte jaoks olulisi erinevaid eesmärke alates klientide lojaalsusest kuni üldine konkurentsivõimeni.
Me ei arva, et me teame
Paremad äriotsused eeldavad teadmist, miks mingi muutus aset leidis. On üsna selge, et tihtipeale on asjad omavahel niivõrd läbipõimunud, et ühe-kahe näitaja vaatamisest piisab paremal juhul muutuse toimumise konstateerimiseks, kuid kindlasti ei anna need vastust küsimustele „miks“ ja „kuidas edasi“. Ühe-kahe näitaja põhjal võib kasutaja midagi arvata, kuid see pole piisav, et vastu võtta toimivaid ja lahendusi toovaid otsuseid, mistõttu on äärmiselt oluline et info oleks esitatud seostatult ning kasutajal oleks võimalus näha asju erinevate nurkade alt.
Excel, majandustarkvara, Excel, majandustarkvara …
Tihtipeale on andmed, mida koondada tahetakse laiali – osa asju on majandustarkvaras, osa Excelis, osa kliendihaldusprogrammides jne. Ja ehkki Excel on väga hea abimees, on seal kõigi nende erinevatest allikatest pärinevate andmete paindlik seostamine ajamahukas ning vaevaline, seostatud vaadete esitamine aga juba üsna keeruline.
Läbi juhi töölaua on võimalik erinevaid infoallikaid ühendades luua erinevad valdkonnad omavahel seostada.
Info kättesaadavuse kõrval tähtsustub üha enam info esitamine
Üha enam tähtsustub info esitamine. Erinevatest kohtadest – majandustarkvara, Excel jne. – aruandeid lugedes kulub rohkelt aega ning „suur pilt“ võib siiski jääda kokku panemata. Tuhandetest ja kümnetest tuhandetest finantskannetest või arveridadest pole juhtimise ja tegutsemise mõistes olulist abi, kui finantsinfo tarbija ei saa infot enda jaoks mugaval, loetaval, arusaadaval ning mis kõige olulisem, seostatud kujul.
Aruanne vs seosed ja arusaamine
Töölaud on selgelt enamat kui aruanded mingite valdkondade kohta. Läbi töölaua saab kasutaja kätte info mitte ainult muutustest ning muutuste ulatusest, vaid ka sellest, mis oli muutuste taga ning mis suunas peaks tegutsema, et negatiivsed muutusi vältida ning positiivseid muutusi võimendada.