Ärianalüüs on dünaamiline valdkond, mis on pidevas arengus ja kohandumises muutuvate turutingimustega. Alustades lihtsatest näitajatest nagu müük, kliendid ja tooted, areneb analüüs sageli keerukaks ja informatiivseks tööriistaks, mis toetab ettevõtte strateegilist juhtimist. Kuidas aga tagada, et ärianalüütika kasulikuks osutub, töistes tegemistes vajalikuks abiliseks osutub ning lihtsalt andmete kogumiks ei muutuks?
Edukas ärianalüüsi rakendamine on kinni mitmetest momentidest, kuid esmane on ettevõtja ning töötajate uudishimu, soov ära kasutada igapäevaselt ettevõttes tekkivat tohutut info mahtu alates müügiarvetest ja lõpetades tootmisseadmete andmetest. Mida rohkem on sisestavates andmetes detailisust ja erinevaid lähtekohti (rahaline väljund, mahuline väljund), seda informatiivsem saab olla ka tulemus ning seda suurem on töölaudadest saadav abi situatsioonide hindamisel ja ettevõtte juhtimisel.
Ärianalüüsi lahendus hakkab kiirelt kasvama – kõigepealt suureneb müügitulemuste analüütika detailsus, juurde tekib võrdlus eelarvetega, lisanduvad kasumlikkuse vaated ja kulude haldus ning tootmismahu info.
Lihtsamate vaadetega on hõlpsam alustada
Ühel hetkel võib aga selguda, et kogu ettevõtmine on kasvanud nii suureks, et selles pole enam võimalik kiirelt ja arusaadavalt infot lugeda ning esialgse info puuduse asemel on tekkinud selleüleküllus. Tõhus ärianalüüs eeldab, et loodud vaated oleksid võimalikult lihtsad ja arusaadavad. Lihtsad ja selged vaated aitavad kasutajatel kiirelt ja efektiivselt olulist teavet leida ning analüüsida. Alustades võib oma soove ja vajadusi olla keeruline sõnastada, sest need on ka ajas muutuvad. Tähtis on aga teada, millised suunad ja teemad vajavad esialgu katmist, et projektist väljakaldumist võimalikult vähe tekiks.
Selle asemel et uurida, miks üks või teine haldur mingis regioonis on edukam või vähem edukam, võib uueks küsimuseks olla kerkinud hoopis näiteks tootmismaterjali suur kulu.
Suure vaevaga on ettevõtte müügijuht leidnud enda töölauale sobivad vaated, jälgitavate mõõdikute aegread ja kõik muu vajaliku kui selgub, et kolleegi soovid on hoopis teised ning müügijuhi omadest täiesti erinevad. Ärianalüüs peaks olema suunatud konkreetsetele kasutajatele, sest erinevad rollid nõuavad erinevat tüüpi teavet. Oluline on mõelda ka sellele, millist teavet on erinevatel inimestel õigus näha, et tagada andmete konfidentsiaalsus ja turvalisus.